söndag 21 april 2013

Mycket nu..

Grabbarna är liiite mer synkade nuförtiden.  På morgonen brukar de bli trötta och somna ungefär samtidigt. De sover ca.30-45 minuter då. Jag brukar hinna bädda, starta en tvätt, bära ut sopor, starta alt. plocka ur diskmaskinen och klä mig. Oftast glömmer jag kamma håret;-).

Sedan grejar vi på ngn timme, ligger på mage, byter blöjor, klär dem och sånt. Sedan sover de lunch mellan 12-13 någon gång. Milo oftast längre än Max. Den tiden brukar jag träna. Nu känner jag att jag vill lägga den tiden på trädgården de dagar Wille är på förskolan. Trädgården är avkoppling och lite motion också. Jag kommer att dra ner träningstempot då det blir för mycket stress, jag hinner inget annat och jag kommer isåfall att behöva vara i trädgården på kvällarna istället  för att pyssla på inne vilket också behövs när man är många. Hur jag än vänder mig har jag ändan bak.

Ska försöka tänka på kosten och få till några promenader i veckan + lite väl valda övningar men jag får nog sikta på beach 2014 istället.  Jag kan inte hinna allt och måste nog proritera gården den korta säsong vi har i norr. Dessutom får jag ro i själen av att gå runt och vattna, nypa vissna blommor och rensa ogräs.  Det är också mycket förberedelser nu inför stenläggningen och en hel del vårstädning i rabatterna. Men först ska Leif fixa underspikningen på östra gaveln under torsdag & fredag. I helgen åker vi och kollar in kantsten och plattor.:-) Jag tänkte börja rensa lite i rabatterna och flytta den gamla kantstenen. Gräva får L göra...

Jag har ju hela hösten på mig att träna sedan och när de små blir större och lättare att lägga själv så ska jag börja gå på div  träningspass på örjanshallen.

2 kommentarer:

Nena sa...

Vad klok du är som inte tar på dig för mycket! Det är jobb nog att ha en stor familj, och i ärlighetens namn; är inte trädgårdsarbete bra mycket roligare än träning? ;-) Kram!

Johanna sa...

Du har så rätt. Jag känner att den lilla tid jag har över till att göra vad JAG vill just nu måste prioriteras till just det. Vill gärna träna också men just nu känns det för mycket som ett krav och då blir det inte roligt alls och jag tappar energi istället. ..