söndag 14 april 2013

Peppad

Mitt huvudsakliga mål just nu är ju att gå ner till den vikt jag brukar ha. 5 kilo är allt som är kvar  och det är ju inte mycket med tanke på vad jag vägde i slutet av graviditeten:-).  Jag kan ju inte låta bli att gå händelserna i förväg för att få snabbare resultat. Vi får se vad vågen visar på torsdag, ska försöka att inte tjuvväga mig innan dess.

Skulle ju börja lugnt och gjorde också det i fredags. Gick 6 minuter och sprang 1 minut ggr 3. Idag gick jag 6 minuter, joggade 7, gick 3, joggade 6, gick 6 (mest för att slippa en lååång backe) joggade 3 och gick hem. Avrundade med lite plankor. Imorgon är Leif ledig däremot har han jour och då är det trixigare. Kanske farfarn kan komma över och vara beredd. Går det ett larm (vilket hittills aldrig har hänt) kan han ringa mig så joggar jag hem.

Annars är morgondagens träningsplan en långpromenad och styrketräning från boken. Tänker kanske köra ihop något eget med det jag vill fokusera på : mage, armar och rumpa. Vi får se. Min belöning blir iallafall en ny bikini om 2 månader. Då borde jag våga ha en på mig på altanen, lite skymd bakom staketet åtminstone;-)

Inga kommentarer: