onsdag 10 april 2013

Stiltje...

har inte så mycket att skriva om känns det som. Dagarna rullar på i ett oftast ganska behagligt tempo. Helger och vardagar avlöser varandra. Det blir lite intensivt det närmaste veckan då Leif först jobbar sin vanliga arbetsvecka för att sedan byta och gå treskift några veckor då ett par gubbar åker till Kina. Detta innebär att han jobbar heeela helgen från 6.15-18.15 och avslutar med nattskift. Men å andra sidan blir han ledig 5 dagar på rad sedan. Skönt!

Det verkar som att våren har tänkt komma till veckan, aldrig har jag väl önskat så innerligt att vädret visar rätt =). Det är jobbigt att ha både vår- & vinterkläder och skor framme. Vi har ju inte Sveriges största hall precis. Fast jag tror inte att man någonsin kan ha tillräckligt stor hall.

Smågrabbarna växer så det knakar, de börjar vara runda och goa nu. Milo jobbar aningen mer intensivt på att vända sig än Max och nu har han börjat få sig runt så att hon roterar kring sin egen axel. Idag tog Max chansen och undersökte sin storebror lite extra typ. petade honom i ögat och stoppade in sina fingrar i hans mun. De tittar lite på varandra nu och ser fundersamma ut fast de har nog inte riktigt fattat ändå att de har en kompis hos sig. En kompis som är ungefär lika stor och på samma nivå som sig själv. De kan också bli lite frustrerade om de tycker att man pratar för mycket med den andre ha ha. Så det gäller att försöka vara rättvis.

Jag har tränat idag. Både långprommis (det är ingen lek att skjuta tvillingvagnen uppför backar ska ni veta) och så har jag hoppat över på steg 2 i Olgas bok. Det var två hantelövningar med där och jag har typ träningsvärk redan, shit vad svag jag är liksom. Jag använde dessutom "bara" 2 kilos hantlar. Det kan bara bli bättre liksom men nu orkar jag inte skriva mer, jag har ju ont i armarna men det blev en hel del svammel ändå.


Inga kommentarer: