torsdag 16 maj 2013

Fick plötsligt sådan lust att

börja hänga på Öppna förskolan =). Imorgon ska de vara ute hela dagen och hm en matsäck kan jag nog skrapa ihop även om det är lite halvskralt här hemma fast problemet blir ju att få Wille dit. Han orkar ju gå ganska långt, men dit OCH hem blir nog övermäktigt. Frågan är om mormor orkar gå så långt så hon kan skjutsa W i hans vagn alt. skjutsa honom på min cykel annars måste jag nog åka dit till veckan. Det verkar vara sån härlig gemenskap där och lite allmänna påhitt så som bad, fotografering, skapande, första hjälpen kurser osv.

Nu är ju terminen snart slut men annars ska jag minsann beställa en sådan där ståbräda som passar på teutonian - en buggyboard - och börja åka dit till hösten. Jag ska ju vara hemma sååå länge till så det kan ju vara kul att bygga upp ett litet socialt nätverk med andra mammalediga. Så kanske man kan äta lunch och dricka kaffe ihop ibland. Sedan blir det ju så att ju större Milo och Max blir ju mer stimulans vill ju de ha, för att inte tala om W. På fredagar är det ju öppet för alla och då kan ju även han få leka av sig tänker jag, på samma vis som att det kan vara mysigt att åka på babyöppet med twinsen när Wille är på föris. Så höstterminen 2014 blir jag en flitig besökare och en ståbräda ska jag nog klicka hem snarast.

Inga kommentarer: