söndag 19 maj 2013

helgen...

har nu gått. Iofs så har jag inte så mycket helg, jag är ju alltid hemma, men l har haft den värsta jobbarhelgen då han är borta mer än hemma och jag ska rodda allt och nu är jag ganska trött. imorgon jobbar han natt så då har jag ju assistans förutom att han måste åka och göra en del ärenden. Storhandla, till banken, köpa pellets m.m. Men det tar ju inte hela dan. Vi lär ju bli väckta tidigt av de små solstrålarna som påminner alltmer om hur Wille var som bebis. Dvs att de är morgonpigga, kvällströtta och för nyfikna för att sova mer än nödvändigt på dagtid. Nåväl det ordnar nog till sig det med. När de ligger på mage och pratar med ljusa röster tidigt på morgonen och man får en stort lyckligt leende när man tittar på dem så smälter man ju så är det.

På tisdag fyller Albin tonåring. Vi uppvaktar honom på rätta dagen övrig släkt firar honom och Wille tillsammans den 1 juni. Jag måste nog ordna någon efterrätt eller en tårta till på tisdag. Hm.

Jag ska klicka hem det där skylanders paketet till Wille imorgon också när barnbidraget trillar in. Vi har delat upp det så att en viss summa går till kläder och ev. presenter och sådant. Konstigt nog är det alltid ngt som behöver ngt i klädväg =) fast jag tycker ju att det är kul med barnkläder. Mina senaste fynd till tvillingarna är 2 kepsar,2 linnebodys, 2 skjortor, 2 par byxor + 8 body´s i fint skick. En del som nytt för strax under 500-lappen. Bra deal. En del av BB går till matkontot. Ersättningen är svindyr som den är, till två barn blir det stora summor på en månad. Men vi närmar oss ju med tudelade känslor vällingåldern och sedan minskar ju intaget av ersättning succesivt. Å andra sidan ökar matintaget =). Blöjor är också en ganska stor post. Så rik på barnbidraget blir man INTE. Dessutom snålar jag ju med föräldradagarna för att kunna vara hemma länge och ha hyfsat med dagar kvar när jag börjar jobba igen.

Det finns ett företag som heter blöjbudet. De leverar som namnet säger blöjor ända hem till dörren. jag har dock hört blandade recensioner av blöjorna så vi fortsätter nog med Libero. De har även våtservetter och numer även barnmat från semper och Nestlé. Om det är prisvärt vet jag inte, det ska jag undersöka, men idén är bra. tänk att slippa släpa hem burkarna från affären. Jag hoppas på att ngn ska starta ett företag som levererar mjölk hem till dörren. Då blir vi kunder direkt, för är det ngt som är tungt att släpa och fyller typ halva kundvagnen (överdriver kanske liite) så är det dessa mjölkpaket.

Nu ska jag slösurfa en stund och njuta av lugnet. Kram på er!

Inga kommentarer: