torsdag 23 maj 2013

Update.......

Nu var det ett tag sedan igen. Solen har visat sig i flera dagar så vi har varit mycket ute. Leif har kört fast vårt gamla ikea parasoll som bara välter i parasollfoten, rakt ner i marken istället så Milo och Max får en stor skuggig yta på altanen. De är mer förnöjsamma ute nu än de var tidigare och kan även vara nöjda i vagnen ganska länge även om de fortfarande inte sitter riktigt bra däri trots bara lite lutning på ryggstödet så glider de ner och ligger som potatissäckar där =).

Gubben har byggt klart den lilla uteplatsen som ger full överblick över lekstugan och studsmattan och idag hade vi sådan flyt att vi lyckades knipa det sista paketet med en utegrupp som var ordentligt nedsatt. Helst vill jag ha en sådan här vit möbelgrupp från Grythyttan. Men det vill inte riktigt min plånbok tyvärr. I alla fall inte i år. Så budget får duga så länge.

 
Albin har fyllt 13 år. Vi firade honom hemma med present (pengar - inte så roligt men det är vad han vill ha. Jag gissar på att han kommer att nå sitt mål med att kunna köpa en ny dator efter släktkalaset), tacos och glass. Jag förstår inte hur det har gått till. Jag menar 13 år! Jag minns fortfarande när han var alldeles nyfödd och jag låg med honom på bröstet, hög på adrenalin och helt plötsligt märkte att fönstret i förlossningssalen var öppet, solen lyste och det var alldeles ljummet ute. Han är numer en lång (minst 170cm) och gänglig ung man, och än så länge lugn och städad. =)
 
Jag har lyckats fixa tre klipptider innan skolavslutningen också. jag och Ebba hade ju tider för några veckor sedan, men då hennes frisör blev sjuk valde jag att avboka även min tid. Nu har jag klipptid på måndag den 3/6 och Albin och Ebba klipper sig efter varandra den 7/6. Då ser de i alla fall ut som folk på skolavslutningen ha ha, Albins hår är mest som ett rufs just nu.
 
En gammal vän till främst L men även mig har drabbats av plötslig sjukdom. Tragiskt och lite otäckt, men allt verkar i alla fall gå bra. Detta ledde till oväntad övertid för Leif på lördag, pengar är bra, men inte av sådana anledningar =(. I alla fall får vi morsdagsmiddag hos mina föräldrar på lördag och det ska bli riktigt trevligt. Härligt att slippa laga mat, mysigt att få träffa lilla Alice som säkert vuxit massor sedan sist (det går ju så ofantligt fort i början) och trevligt att få träffa min brors nya kärlek igen och hennes barn för första gången. Säkerligen finns det gott om assistans för min del också. Tur att mina föräldrar bor nära så det inte blir så lång sträcka att släpa vagn, blöjor, flaskor, mat, matstol osv.osv.

Inga kommentarer: