onsdag 15 maj 2013

Fixar och trixar...

har nu definitivt rensat bort allt i storlek 62 från grabbarnas byrå + garderob. Just nu förvarar vi kläder på båda ställena eftersom jag handlar i växten så ligger stl. 74 fint staplat bakom stl. 68 om ni förstår mig. Två kassar med storlek 80 står på botten i garderoben, har dock lite dålig koll på vad som fattas där - misstänker att det är främst byxor och pyjamasar =). Har även ett par plagg i storlek 86 även om det känns långt bort. Det är dock skönt att i lugn och ro shoppa klart storleken som kommer efter den dom har. Både med tanke på att de ju är två och det blir ju svindyrt att shoppa så mycket på en gång, sedan gillar jag ju att fynda och det kan man göra om man har lite tid på sig. Har bl.a kommit över en grön och en röd pop skaljacka inför våren 2014 till superpris. När de kommer upp i storlek 86 så kan de ju ha kläderna lite längre oftast och det är ju bra, dessutom har jag en hel del fint efter Wille kvar i den storleken. Då tänker jag att byrån kanske kan användas till leksaker i stället, pussel och div. eller så behövs den till kläder i alla fall,vi får se.

L har grävt ur för uteplatsen och lagt fiberduk och stenmjöl och sånt. Nu velar vi lite om vi ska lägga sten eller göra ett litet trädäck. Förr eller senare brukar ju tyvärr ogräs leta sig in i fogarna mellan stenarna. Nåväl, han är just nu och handlar mer sten till kanterna runt rabatterna och så ska vi gräva ur och göra en liten rabatt på andra sidan däcket så det blir enhetligt. vad jag ska plantera vet jag inte, men det brukar lösa sig ha ha.

Jag är piffansvarig så jag ska införskaffa några sittkuddar till uteplatsen och lite krukor. Tänker även köpa en sådan där picknickpläd med vattenavvisande baksida, perfekt till Milo och Max att ligga på när gräset är fuktigt av dagg på morgonen t.ex. Såg att det fanns en hel del fint på HM Home faktiskt.

Inga kommentarer: