torsdag 9 maj 2013

torsdag

kristihimmelsfärds dag t.om och till barnens lycka hade denna mammalediga tant noll koll och trodde det var helg som i lördag och började dela ut både chips och läsk efter maten. Nåja, det gör väl ingen större skada på mina magra storbarn åtminstone =).

Vad har hänt annars då? Jag har haft turen att vinna lite smakprover från Semper, det är alltid kul. Man skulle ge förslag på nästa rätt i deras "World Kitchen" serie och jag tror att jag babblade ihop ngt grekiskt inspirerat om jag inte minns fel. Fyra barnmatsburkar och 2 barnmats-soppor kommer på posten.

Fick 3 påsar med fiiiina kläder till grabbarna av en väninna som jag haft mycket kul med när vi var yngre och som också är fembarnsmamma. Vi träffas inte så ofta nu för tiden, men hon är ändå en sådan vän som man lätt hittar tillbaka till. Vi sitter lite i samma båt, har samma slags vardag, bekymmer och glädjeämnen för den delen.

Milo och Max har fått smaka gröt för första gången. Max älskade det och blev helt förtvivlad när han inte fick mer och Milo var skeptisk till en början men jag tror ändå att han gillade det lite när han fått smak på det. trots allt så ska man ju introducera maten långsamt, men jag tror Max skulle kunna trycka i sig en hel portion plättlätt. Jag är ju så rädd för magont så jag duttar nog på ett tag till ändå.

Igår var en kaoskväll idag är en lugn kväll. Jag har med god hjälp av Jessica (jag saknar ditt bloggande förresten) fått lite tips på vad jag ska klicka hem till Wille nu. Kan däremot inte bestämma mig för Skylanders Giants eller Spyro men det lutar åt jättarna ändå. Eller så får farfar köpa det. Alla nära och kära vill ju ha tips också, vilket inte är alldeles enkelt alltid. Egentligen så vill ju jag (vi) ge honom den bästa presenten - egoförälder som jag är.

Nu ska jag försöka knäcka ngn bana i Candy Crush medan jag väntar på att gubben ska komma hem från jobbet. Imorgon har han natt, så jag har honom hemma ända till 22.00. Härligt! Kanske det blir en liten vända på Solbacken. Skulle behöva fylla på lite lager typ. blöj, babysemp 1, NAN pro 1, babygröt och fruktpuré lagret. Tjing!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Giants säger jag då! Åh! Jag saknar bloggandet också, ibland, men vi får väl se hur det blir framöver. Kanske ger det en chans igen!

Johanna sa...

Ja, jag hoppas på det jessica =) och giants blir det.