onsdag 26 juni 2013

Onsdag

för visst är det onsdag? jag har lite dålig koll på dagarna nu när jag är hemma känner jag =). Leif går mot nattjobb nu. Första sommaren han gick nattskift så tog det lång tid innan jag lärde mig att sova ensam. det blev liksom så tomt i sängen. jag är ju van att ha honom vid min sida. Jämt. Dygnet runt. Fast iofs hade han nattskift på utternbåtar också, fast det har jag förträngt. Numer är det inget problem för jag är ju aldrig ensam längre. Framåt morgonsidan har jag alltid 2 bebisar och en 4åring i sängen ha ha. Däremot har jag svårt att komma isäng i tid. Måste alltid bara kolla fejjan och lite bloggar och spela lite och ev lite second hand för tvillingar och lite Tradera. Och vips är klockan typ 00.00, oops!

Nu har vi fått veta att det är ännu en flickbebis på g i släkten. Vad är det med dessa brudar alltså *ler*. Nämen skämt åsido så har jag handlat på lindex online idag och då slank det med en liten Hello Kitty pyjamas i 56 till den lilla som inte anlänt ännu och lite andra rosa reafynd i div. storlekar som blir bra presenter. Min syster med familj kommer ju upp om en dryg månad och de kommer att döpa sin minsta prinsessa här och jag har en plan för hennes present. Frågan är om syrran läser min blogg eller inte. Fast i vilket fall som helst så vet hon inte vad  jag tänker dekorera med så jag kan ju avslöja att jag ser framemot att äntligen få göra en blöjtårta och givetvis blir den så  roooosa det bara går =). saknar ngn liten pryl till innan vi ska bygga ihop den.

Jag gillar även Lindex tag3betalaför2 erbjudanden. Klickade hem 2bodys,2 par mjuka jeans, 2 par mjukbyxor, 2 pyjamas i stl. 80 till grabbarna. 2 par mjukbyxor i 86 (på köpet så att säga), + då 3 plagg till blöjtårtan och en liiiten Kittypyjamas för mindre än tusenlappen. Det är en bra deal. Detta innebär att vi har så att vi klarar oss i nästa storlek och att vi är på gång i storlek 86. Storlek 86 är ju även den storlek vi kommer att önska plagg i till jul för det är ju från ett år ungefär. Sedan saktar det ju gud välsigne av och de byter inte storlek varannan månad längre, utan typ varje halvår och sedan varje år =). Till saken bör tilläggas att jag sålt urvuxna kläder för typ 600:- så då blir det 400:- för allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va jag känner igen det där med en full säng med ungar och sena nätter ;) Är lustigt att man ger barnen så mysiga sängar och så men ändå finns det inget som är bättre att sova med än mamma och pappa :P

Håller med om att de har bra kläder i sin affär.

Ha en kanon dag!!!