lördag 8 juni 2013

SUCK!

De glada hjärtegrynen som skrattat så gott med varandra idag, sover. Albin sitter vid datorn. Ebba och Wille sover hos farfar och Leif är ute. Själv har jag urtrist och ångrar bittert att jag inte nappade på klassfesten som är ikväll. Men det är ju det där med att vara borta från de små så länge och att lämna Leif med nattningen som ju kan vara riktigt knepig ibland när man är själv. Idag gick det riktigt bra och jag vet ju hur de vill bli vaggade och så där. Men det känns som dumt att lämna ngn annan i en sådan situation när det inte behövs. Dessutom är jag inte helt säker på att han skulle vakna förrän de jagat upp sig till hysteri och då blir det ju knepigare att få dem att somna om. Så jag fortsätter väl att följa min modersinstinkt och hålla mig nära. Men ibland önskar jag lite att män vore mer lika oss kvinnor på vissa plan. Och visst ja jag har ju en ny bok, ger mig i kast med den tror jag.

Inga kommentarer: