söndag 21 juli 2013

Bloggen

blir lite lidande nu under semestern men så får det nog vara, åtminstone tills L börjar om att jobba. Konstigt nog hinner jag mer då =). kanske för att jag måste ha mer fokus på det nödvändiga då såsom disk, tvätt, mat osv. Nu är vi ju faktiskt 2 hemma och en kan vara med de små och en kan greja på med annat. Idag har vi firat min brorsdotter som fyllde 15 år - var tar tiden vägen liksom.

Imorgon åker vi lite impulsivt till Luleå, Leif, Ebba, tvillingarna och jag. Shopping står på agendan. Albin och Wille blir servade hos farfar. Jag har förstås siktet inställt på Polarn o pyret, Lagerhaus, men hoppas även på att fynda lite kläder på ngn rea, alltid är det ngn som behöver något och jag tror jag har hyfsad koll på vad jag ska spana efter. Egentligen skulle jag behöva ett par svarta snygga skor med lite klack till kommande dop och andra firanden också. Toy´s are Us får givetvis också ett besök när vi ändå är på orten. Hoppas det går hyfsat bra med de små bara. Vi har lånat en bärsele inför eventuella nödfall och så får vi väl se till att de små får ligga på en filt en stund och röra på sig också.

Skötväskan är sprängfull, inser ju vitsen med en skötväska för tvillingar nu men ja ja det är ju sällan man är borta från basen flera timmar =). Inser också att vi måste köpa en resevagn för teutonian tar upp heeela bagaget. Tur att det är kläder som är fokus, det går ju att lasta in lite hur som helst =).

Övriga planer för semestern är väl typ. Lilleputtlandet för Wille åtminstone - Ebba kanske kan offra sig. Leos lekland och bada förstås bara det blir väder för det någon gång. Sedan kommer ju syrran med familj upp på torsdag, barndop på lördag, ja vi håller oss nog sysselsatta.

Inga kommentarer: