tisdag 2 juli 2013

Också lite julsnack igen =)

Jag har länge velat ha en riktigt fin julservis. Leifs mamma har en variant i blått, eller egentligen flera varianter, men då är de på mycket loppisar och fyndar. Jag har alltid dukat med våra gröna Arabiatallrikar på röd duk och det funkar men trots det så sneglar jag på bilder på bloggar, i tidningar osv. på fina jultallrikar. Jag vill ha riktigt riktigt juliga tallrikar, lite gröna slingor på kanten duger liksom inte. Jag vill att mina barn ska se dessa tallrikar varje år och jag vill att de ska bli en sådan sak som bara måste fram annars är det inte jul OCH nu har jag hittat dem jag vill ha. Frågan är bara om det är kvalitet eller inte? Jag har dock för mig att min morbror med fru har precis likadan som de här + en massa massa andra delar. Det finns hur mycket som helst, ljusstakar (föredrar dock mina röda kivi-lyktor), kakfat, uppläggningsfat, termosar, sillfat, gratängformar - you name it =). fast för min del känns det viktigast att få ihop nog många mattallrikar och förrättstallrikar =)

Den här serien är jag sugen på...

Gammaldags jul

Tänk er den på röd duk, med röda Iittala ljuslyktor och mörkt gröna Iittala glas på fot. Så himla fint!

Inga kommentarer: