tisdag 2 juli 2013

Skitsnack

De har varit såå hårda i magen båda två. Max lyckades bajsa ordentligt igår natt och några fler små ggr igår. Milo bajsade vid 4.45 i morse, vilket resulterade i en tidig morgon. Det gjorde såå ont för honom :-(. Hoppas det värsta har släppt nu.

Jag har gett dem katrinplommon igår och idag och försöker pytsa i dem extra vatten. Vad mer kan man ge? Päron eller hur var det? Lite rapsolja får de i flaskan ibland.

Vet inte om det är vällingen som gör det eller att de börjat äta allt mer. De äter ungefär ett mål mat ibland får vi fylla ut med lite flaska. Samt välling på kvällen och ibland ett grötmål under dagen. Hm det kanske blir för mycket men grötpaketet är ju öppnat så jag tänker att de får äta upp det.

Jag får ge dem lite lösande puréer till gröten eller som efterrätt och se om det hjälper. Tycker synd om dem iallafall och så får man ju så dåligt samvete=\

2 kommentarer:

Frida Wikström sa...

Hej!

Jag har gett både Tirias, när han var liten, och nu Cornelis messmör i både välling och gröt och då har magen funkat jättebra :)
Tänkte att det kanske kan vara värt att testa om ni inte gjort det redan? :)

/ Frida

Johanna sa...

Just ja, messmör, det hade jag glömt. Shit vad fort man glömmer :-). Tack för tipset Frida!