måndag 1 juli 2013

Bebisar och sömn..

Av ngn anledning har alla våra barn varit ruskigt morgonpigga som små. Det går ju över det vet jag och det är ju en viss tröst när man blir väckt kring 5-snåret dag efter dag. Morgonpiggheten resulterar ju i att de börjar trötthetspipa redan vid 7-tiden. Numer vill de helst vila i vagnen på dagarna men när det dessutom regnar och jag inte hunnit klä på mig så blir det en strid för att få dem att somna i spjälsängarna någorlunda samtidigt den första kortare vilan.

Nu har de 2 dagar i rad sovit på fm i dryga 45 minuter och sedan en längre vända efter lunch på 1, 5 - 2 timmar. Fortfarande känns det lite för åldern men det är bara att inse att jag aldrig kommer att få en sovbebis;-).

Det är irriterande att vagnen inte går in genom öppningen i altanräcket heller. Det rör sig om centimetrar, gaah. Det hade varit perfekt att ha vagnen där när det är sånt här surväder. Då hade ingen sett mig heller, med rufsigt hår och pyjamasbyxor=\.

Nåväl de sover ju rätt bra på natten så jag  ska inte gnälla och det blir ju bättre och bättre med tiden också. Och nu har jag lyckats,  båda sover - puh!

Inga kommentarer: