torsdag 4 juli 2013

Periodare..

Rubriken låter lite tragisk men det jag vill ha sagt är att mina olika "begär" går i skov. Det har varit mycket barnkläder sista tiden. Det är fortfarande högintressant men nu väntar jag in lite nyheter inför hösten och vintern känner jag.  Istället har mitt husgerådsbegär blossat upp. Jag har lite blandat utbud hemma och vissa favoriter och några av favoriterna är inte kompletta dvs. Jag har inte 12 kuvert så att säga. En favorit är Kastehelmi från Iittala, där har jag 12 dessertskålar men saknar några assietter ( tror jag har 8st) och så skulle jag gärna vilja ha en stor klar skål. :-)
Gillar också iittalas glasserie men än så länge har jag bara rödvinsglasen.
En annan storfavorit är swedish grace serien. Där slog jag till en gång och köpte mattallrikar men sedan tog annat vid. :-).
Idag har jag städat ur det stökiga köksskåpet och flyttat om och gjort plats för lite förrättsassietter. Så istället för att köpa en julservis som ska stå överst i skåpet och samla damm 51 veckor om året kompletterade jag upp min swedish grace samling med 12 förrättsassietter. Jag samlar på de vita som kallas för "snö". De hade just nu köp 6 betala för 5 dessutom och så blev det ju fraktfritt.
Nästa månad köper jag de resterande mattallrikarna och lite efterrättsassietter eller djupa tallrikar vi får se :-) Jag har så mycket jag skulle vilja köpa mer också, en snygg karaff, serveringsskål och kannor, assietter i en till färg, mer glas, de sista kastehelmi assietterna osv...

Inga kommentarer: