lördag 13 juli 2013

Rutiner..

Vi har börjat få ordning på tillvaron. Det enda som jag är missnöjd med egentligen är att de små envisas med att vakna kring 5-rycket. Är jag då själv hela dagen har jag ju ingen möjlighet att vila under dagen.  Är Leif hemma brukar jag stiga upp och sedan lägga mig en stund när Leif stigit upp, alternativt att han hittar på något med Wille när de sover under dagen så att jag får vila eller göra vad jag vill. Jag hoppas på en viss bättring när det blir mörkare på kvällarna och nätterna för Wille vaknar också tidigare än vanligt.

Begreppet egentid kan just nu innebära lyxen att få duscha extra länge, gå ut och gå, laga middag ifred, vika tvätten innan kvällen - ja ni förstår. 

Men nu spårade jag ur. Ungefär så här ser dagarna ut nu.
5 - tvillingarna vaknar superpigga. Vi går upp, byter blöja och leker lite på filten. Jag kanske tar en macka eller lite fil.

06.30 De får lite ersättning.

07-07.40 De små sover.

07.40-9.00 Innelek och fix av mamman (startar en tvätt)

9.00 Gröt, sedan påklädning

10(10.30) Vila i vagnen, ofta måste Max sövas om en gång, ibland går det inte och då stiger han upp inom 40 minuter.

12 Vi äter lunch. Sedan går vi ut om vädret tillåter.

13.30(14) - 15 (15.30). Vila i vagnen igen. Ibland med en sovslurk före.

15.30 Middag påbörjas. De små äter ersättning.

16.30 middag för övriga. Sedan är det stoj och stim till läggdags vid 18.30-19. Om L är hemma tömmer jag diskmaskinen och tar in, viker och lägger bort tvätten efter middagen annars gör jag det på kvällen. Jag måste lägga undan den direkt annars blir det bara jobbigare nästa dag. Idag var jag dock helt slutkörd så den hänger kvar ute. Däremellan ska jag försöka hinna med övriga barn också. =\

På kvällarna är det plock och städ. Förbereda flaskor för de äter fortfarande på natten. När det  inte är lov så är det ju en del annat också.  Lägga fram kläder, packa väskor osv. Jag har fullt upp men njuter samtidigt.  Jag är stolt över att jag får ihop det och jag är stolt över min  familj. 

Inga kommentarer: