torsdag 11 juli 2013

Väntar

På den där kallelsen till barn angående Milos höfter. Jag hoppas ju att de skyndar på men samtidigt så är det ju semestertider och de har säkert fullt upp. Jag hoppas innerligt att det inte är något problem förstås. Måste han ligga i skena kommer han att bryta ihop tror jag.  Maken till fysisk unge har vi aldrig haft. Idag  har han ställt sig i krypställning ett par gånger faktiskt. Han säckar ju ihop direkt och gråter till och där tänker mammahjärnan direkt - är det för att han blir förbannad över att det är svårt eller klickar det till i höften. Det är ju förjäkligt om det är det sistnämnda =\.

När han hade lagt sig började han gny efter en stund och jag gick in och tittade på honom och det var ett evigt  - mage, sida, rygg, mage, rygg,  sida och upp med en arm och dra i spjälskydd och sängkant osv. Det är nog läge att sänka sängbottnen snart där.

Det skulle inte förvåna mig alls om han kryper inom någon/några veckor OM inte det är något galet och han blir fast i en sådan där förhatlig skena. Det må ju vara om de är små nyfödda som sover mesta tiden. En pigg och aktiv 6 månaders bebis borde ju ha gjort bort det redan. Så håll gärna en tumme eller tre :-D

Inga kommentarer: