tisdag 9 juli 2013

Vinter

Jag brukar alltid se över vad barnen har och behöver till den kommande vintern redan nu. Jag brukar också börja handla redan nu, både för att det fort brukar bli urplockat, för att jag är lite kinkig och för att sprida kostnaderna. 
Jag fyndade superfina Reima overaller till Milo och Max på rean i våras. Jag frågade om råd angående storlek och fick ett i princip enhälligt svar så jag beställde den storleken - trodde jag- tills jag tog fram dem igår och skulle hålla den mot Max. Den var stor som ett hus och tror ni inte att det var fel storlek.  Det var för fasen storleken större än vad jag tänkt.  Jag har säkert klantat mig:-(.
Problemet har löst sig i och med att jag kommit över två superfina Didrikson babyoveraller som typ bara är använda i vagn men jag grämer mig ändå. Funderar på om de gigantiska reima overallerna passar nästa vinter eller om jag ska sälja dem. Nästa vinter blir de ju två, 86 kanske passar då i alla fall. ..
Så här ser iallafall Didrikson overallerna ut.

Inga kommentarer: