söndag 1 september 2013

September

Nu är det exakt ett år kvar tills jag ska börja om att jobba igen. Tvillingarna blir snart 8 månader så vi kommer ju att hinna uppleva sjukt mycket tillsammans - de kommer att börja gå, springa och klättra.  Säga sina första ord och allt fler eftersom. Vinka, kramas och pussas. Äta själva och allt mer riktig mat. Första julen och första födelsedagen.  Leka i snön. Jag ska verkligen njuta av varenda dag. Tiden går så fort.
Vi åkte en turborepa på Solbacken idag. Jag hade en drös med rabatter på Kappahl och hade spanat in en del fina Newbiekläder. Oftast brukar det vara knepigt när man ska handla till två men de hade nyss packat upp höstnyheterna så det fanns faktiskt två av alla plaggen. Hurra! De kläderna är så fantastiskt mjuka och goa t.om jeansen.  Det slank med en present och lite underkläder till de stora. 
De små sov i bilen så jag hann med en sväng på Lindex också för att köpa hårfärg och lite smink. Gick däremot inte ens in på klädavdelningen där. :-D.
Sedan åkte vi hem och Max vaknade till men somnade om bredvid pappa och Milo tog jag av lite kläder utan att han rörde en fena. Så sov de i 2, 5 h och det mina vänner är inte likt mina pojkar så ja, de är redigt förkylda......
Jag hostar och har rinnsnuva och Wille likaså.  Hoppas inte han blir sämre för han har en försenad 4års koll imorgon. Grabbarna har sin 8 månaders check up nästa måndag så då bör de ju vara fräscha. Nu ska jag läsa ut en bok som jag lånat och så har jag en hel del kvar i nyaste Mama. Tidig kväll blir det också för att försöka hämta igen lite från inatt.  Kram!

Inga kommentarer: