tisdag 3 september 2013

Sjukstuga

De flesta i vår familj är förkylda  i olika grader. Albin var hemma från skolan igår och idag och likaså imorgon. Han har precis som jag en envis hosta framför allt. Ebba har varit hemma idag. Täppt, lite  ont i huvudet och sliten. Max och Milo är snoriga och Milo har också fått den där envisa hostan. Wille är pigg och energisk dock lite snuvig. Leif har påbörjat sin jobbsvit efter några dagars ledighet.

Hej och hå ljuva höstbaciller. Det känns iallafall skönt att slippa vabba (det är ju typ det jag gör fast det påverkar inga kollegor, hm undra hur mycket vabbande det blir i framtiden med tre förskolebarn) och att vi förmodligen är fräscha till helgen:-) Försöker också trösta mig med att de små ju faktiskt ska bygga upp sitt immunförsvar och det gör de ju med denna förkylning. Nä nu ska jag kolla in några sidor och lite bloggar och sedan är det godnatt,  jag är rätt trött faktiskt.

Inga kommentarer: