söndag 15 september 2013

Söndag...

Idag har Wille och jag varit på bio här i hamn tillsammans med några av hans kompisar från föris. Nya Alfons såg vi. Helt ok, men kanske lite lite för lång. Leif gör sista natten inatt sedan är han ledig måndag, tisdag & onsdag förmiddag - kanske eventuellt att han kan påbörja sittbänksbygget då. Han är ju rätt gullig på den fronten. Han fyller dessutom år imorgon och ska firas nästa helg och tja, egentligen behöver vi sittplatserna då ha ha. Jag har slagit på stort och beställt både en STOOOR smörgåstårta, bullar och myrstackar av en tjej som är superduktig på att baka. Jag bara orkar inte. jag kan tycka att det är kul men just nu finns det bara inte. Jag låter nog Ebba sno ihop några kladdkakor kanske. Peppade honom ännu mer idag med konstaterandet att fatta vad mycket toapapper, hushållspapper, blöjpaket och vällingkartonger som ryms i den sittbänken OCH julklappar. Kanon ju!

Annars har vi provat vinterskor, mätt barnfötter (har en snäll ängel som ska shoppa till mig i Finland) och flyttat stringhyllan till sovrummet. Dock har jag inte flyttat dit mina pocketböcker ännu men det hinner jag imorgon. De har i alla fall kommit upp från källaren. Jag måste sortera dem i rätt ordning först och det hinner jag nog ikväll. jamen det var typ allt för idag.

Inga kommentarer: