söndag 13 oktober 2013

Äckliga förkylning

Vik hädan. Det började med att Max fick feber i onsdags. Från 37, 5 - 39, 6 på några timmar.  Totalt utslagen var han. Låg mest och sov fast Milo röjde runt som vanligt.

Torsdag var han betydligt piggare, lite dålig aptit, fast det är ju inte så konstigt.  Sedan på torsdag kväll vid 21.30 vaknade han och tokgrinade och hade världens krupphostanfall och sedan den där otäcka andningen de får. Leif och Ebba åkte med honom till akuten och kom tillbaka vid 22.30 då var han lite stånkig och oriven ett tag efter typ. 6 dossprutor kortison och lite inhalerande. Mer vågade inte läkaren ge honom.

Fredag var rätt lugn och fin. Fortfarande ingen aptit och en hel del hosta. Samma under lördagen, men inatt fy fan vilken natt. De har hostat båda två och gråtit och hostat så till slut tog jag madrassen som de har till läshörnan och mitt täcke och la mig mellan deras sängar. Där låg jag och slumrade, vaggade spjälisar och hyssjade tills det äntligen blev morgon. Idag hostas de också och Max hostar till han kräks så nu kör vi vätskeersättning igen=\. Måtte det vända snart......

Hade ett litet fika i lördags för att fira min födelsedag.  Fina presenter och nu ska jag investera i en sovrumstv-liks!!

Inga kommentarer: