tisdag 8 oktober 2013

Lite shopping...




 
 
Pyjamasarna har jag köpt i 86 för att de ska räcka länge och det funkar ju utmärkt att vika upp dem ett snäpp. Jag tycker förresten inte att Lindex är så jättestora i storlek. De ska grabbarna få med detsamma. Det börjar sina i pyjamasförrådet. De har egentligen storlek 80 nu. Vi har däremot använt pyjamasar i 74 fortfarande, de blir ju bara lite kortare i ärm och ben och det gör ju egentligen inget. Men jag tycker att det börjar verka lite väl tajt nu när jag knäpper igen dem så det är nog dags att hiva ut ett pyjamaspaket i 74 på second hand sidan snart. Eller vill ngn annan ha ett gäng, det är ju mycket dubletter med det kvittar ju. Mina grabbar sållar så hemskt när de äter välling, det är sällan de kan ha samma två nätter i rad och då krävs det ju ett gäng. Letade på en klädbytardag men hittade bara 2 i stl. 92 och det är ju länge innan de passar.
 
 
Skylanders tröjan får W i julklapp han börjar behöva en renodlad 116 så jag valde det. 110/116 funkar också men de rena 110: rna börjar vara sisådär... och Ebba får pyjamasen till jul. Jag ska försöka hitta en eller två pyjamasar till åt henne för just nu har hon bara med korta ärmar och trekvartsbyxor och det blir ju lite halvkyligt på vintern i hennes rum. Trots golvvärmen. Dessutom står det på önskelistan. Övriga klädesplagg måste hon få välja själv för hon är betydligt mer fåfäng än sin mor =) Så presentkort is da shit =)

2 kommentarer:

Nena sa...

Så vansinnigt fina pyjamasar!!! Synd att Alice inte behöver fler, 5 stycken kanske räcker? :-P

Johanna sa...

Ha ha 5 låter lagom;-). Med dessa har grabbarna 4 var så ngn till kanske får flytta hit. Iofs så är det ju 86 och det brukar ju passa typ ett halvår åtminstone:-) det känns ju bra.