tisdag 29 oktober 2013

Det finns nackdelar

med att vara föräldraledig också. Man har alldeles för mycket tid att klura på saker och ting. Sånt man vill köpa och sånt man vill göra hemma, samtidigt som plånboken är tunnare än vanligt ;).  Man har tid att reta sig på sådant som andra varken ser eller bryr sig om....

Min senaste vision är det här med ett lekkök. Först tänkte jag mig ett i köket, fast å andra sidan skulle det nog innebära en massa prylar att trampa in i hålfoten medan man lagar mat. Nu skulle jag nog vilja ha det i Milo och Max rum. Jag har gjort diverse försök att möblera om där inne idag, flyttat läshörna med åkande bebisar på, men det finns egentligen bara ett ställe att ha den på om man inte vill att de ska kunna slå huvudet i ett element och det vill jag ju inte. Det är de där två sängarna som ställer till det. När de blir äldre och kan sova i våningssäng - eller två juniorsängar bredvid varandra får vi mycket mer väggyta. Men nu är det som det är. Helst skulle jag vilja ha något sådant här...


Det gäller bara att få plats med det. Och helst vill jag ju ha det idag, men kanske är det mer lämpligt när de fyller år ha ha.  Dessutom finns det ju sinnessjukt mycket fina serviser och fin lekmat i tyg och trä *dregglar*. Vi får se. Just nu är i alla fall fokus på att sy om våra gamla svarta panellängder till gardinskappor. Det kan vara nog så krävande när man inte är speciellt kompis med ngn symaskin överhuvudtaget.....

Inga kommentarer: