måndag 28 oktober 2013

Dagarna rullar på....

Det händer inte så mycket.  Eller jo det gör det ju men inget särskilt. Vardagliga saker mest. Alla är friska :-D.  Maken jobbar och vi andra dolar på här hemma nu när det är novemberlov. De stora är med kompisar. Jag funderar på om jag ska försöka sy kappor till tvillingarnas rum, tills de vuxit till sig lite och inte tycker det är så spännande att slita i gardinerna längre.  Just nu ligger de oftast ihopknycklade på fönsterbrädan.  Man vill ju inte att de ska få gardinstången i huvudet precis.  De drar i dem med all sin kraft :-).

Vill jag ha svartvita molngardiner igen så måste jag sy. Frågan är om jag lyckas sy en rak gardinskappa;-). Bredden på tyget är inte helt optimal heller då ena fönstret är stort. Eller så gör jag det enkelt och köper färdiga helsvarta....kanske man kan pimpa dem lite isåfall? Jag får nog googla lite. Det finns ju massor med bra tips på nätet. ..

Inga kommentarer: