söndag 20 oktober 2013

Förutom tvätt

jag behöver verkligen en torktumlare (åtminstone innan jag börjar jobba igen annars kommer jag aldrig att hinna med) så har jag gått igenom tvillingarnas kläder i nästa storlek dvs.86. Tillväxttakten saktar ju ner kring året (oftast) och de kan faktiskt ha kläderna uppemot ett halvår minst, byxor har mina oftast kunnat ha längre än tröjor. Jag har insett att de som vanligt har galet mycket.  Dels har jag köpt en del i växten och dels har vi en del sparat efter Wille, mer än jag trodde. Det är knappt att jag behöver shoppa mer åt dem. Polarn o pyret släpper en ny kollektion imorgon som jag varit heltaggad på men nu våndas jag.  Det lönar sig ju inte att köpa sådant som inte blir använt, snacka om dålig deal. Dessutom vet jag att barnens mormor har köpt superfina kläder till tvillingarna på Åhléns till julklapp i nästa storlek så det blir ju ännu mer. Och köpa i stl. 92 som de har vid 1, 5 år ungefär känns galet då de inte ens vuxit i stl. 86 än...dessutom kommer det ju nytt tills dess som jag vill ha,  då är det även förskoledags och mycket annat som behövs så bättre att spara pengarna och försöka fynda sådant till bra pris.  Galonisar, regnvantar, stövlar  ggr 2 eller troligen 3 osv...

Det finns jättefina polarn o pyret och meandikläder kvar från Wille, det enda som måste införskaffas så småningom är shorts (de är ju januaribarn och Wille junibarn så där diffar det lite) och lite t-shirts, vårskor, skaloveraller, och sånt men det är ju inte bråttom.  Möjligen fler vintervantar och enfärgade lättmatchade strumpor :-). Hm vi får se hur jag gör,  möjligen ngn enstaka tröja till de tre små isåfall. Till fint. Kanske. Men jag är inte säker. Den som lever får se:-).

Inga kommentarer: