söndag 6 oktober 2013

Jag i fokus. ..

Jag har bestämt mig för att sluta ångra saker. Sluta må dåligt över sådant jag inte hunnit/orkat. Jag mår sjukt mycket bättre inuti nu. Jag har slutat springa som en tätting och plocka undan det barnen river ut. Jag/vi röjer undan allt på kvällen istället.

Jag har slutat ha dåligt samvete för det jag inte hinner, jag får helt enkelt göra det imorgon istället.  Jag har börjat delegera det jobb som går att delegera. Det är färdigt med att springa upp och ner för trappen med disk, fulla soppåsar osv.. Det kanske inte blir gjort direkt som jag skulle vilja men under dagen.  Hinner jag inte bära bort tvätten under dagen så gör jag det på kvällen när L är hemma. Jag försöker varva ner helt enkelt.  När man börjar höra sin egen puls susa i öronen så måste man skärpa till sig.

Jag unnar mig mer. Lite nya kläder,  en bulle eller vad som, det kan lika gärna vara 8 koppar kaffe om jag är sugen (fast jag inte borde), en promenad OM jag behöver.  En stunds avkoppling med en bok. Ja ni förstår säkert. 

Det tog mig 35 år att komma hit men nu har jag hajat att jag är navet i min familj och förutom min familj så är jag viktigast. Jag är tvåa. Alla vi mammor är så viktiga. En lycklig mamma är en bra mamma, så bli inte förvånade om ni kommer förbi under dagen och det ser ut som att något exploderat hemma hos oss:-D.  Vill ni ha ordning och reda så kom när de små har gjort kväll. Kram!

Inga kommentarer: