fredag 29 november 2013

Snart advent

Och absolut ingen snö att tala om.  Jag är lite beroende av snö för att få till den rätta julstämningen.  Vore det inte för det så skulle jag gärna bo betydligt mer söderut i sverige.  Tänk dig att bo så du enkelt kunde ta dig in till ex. Sthlms innerstad och shoppa eller äta gott och sedan åka hem igen till ditt trygga bo en bit utanför stan. Jag skulle vilja gå på Skansens julmarknad varje år, kolla in NKs julskyltning och ha en restaurang i varje gathörn. Fira skolavslutningar på Grönan.

Fast jag skulle ju inte kunna slita upp barnen från deras trygghet, lämna övrig familj och ffa inte ha råd att bo där. Fast drömma kan man ju och L har ju faktiskt släkt där som mer än gärna skulle ta emot oss för några dagar så om några år kanske vi kan göra dessa grejer...

Nu håller jag tummarna för snö i lagom mängder helst imorgon och kanske jag skulle julbaka lite. För övrigt har jag äntligen hittat en skip hop zoo uggleflaska till Max och mormor ska handla lite leksaksköksattiraljer åt mig imorgon på ikea. Leksaksköksattiraljer som ska bli ettårspresenter för nu är det inte långt kvar. På onsdag är det två pojkar som blir ELVA månader:-).

Inga kommentarer: