tisdag 10 december 2013

Dagarna bara rinner iväg. ..

10 december redan. Vi har iallafall hunnit med att göra 2 godsaker till julafton. Jag har sett det mest bedårande luciatåget ever på Ws förskola. De var så duktiga och oh my god vad många sånger de sjöng. Jag är grymt impad och som alltid blir jag så där småfånigt rörd och lite gråtmild:-). Jag hoppas på att ta mig på Ebbas luciatåg i kyrkan på fredag också och gärna på julkonserten som svägerskan är med i på lördag:-).  Det finns inget som ger mer julstämning än fint framförda julsånger. En ny favorit är Sanna Nielsens " Tänd ett ljus" så fiiin.

I-landsproblem är när man som jag beställer varsin julklapp till åt barnen att öppna på morgonen, fast vi egentligen var klara. Som om de inte har nog egentligen. Vill inte ens räkna på summan vi lagt ut på julklappar i år. Skäms lite när jag tänker på det och då har vi det ju inte speciellt fett egentligen,  det är mer så att L och jag gärna offrar oss till förmån för barnen ha ha.

Men nu är vi ju så gott som klara. Ett telefonkort som fattas till Ebbas mobil och en present till farfar för att han ställt upp så jäkla mycket och lämnat och hämtat W på förskolan. Han har ju hämtningstid mitt i grabbarnas sovtid och det är sååå skönt att kunna låta dem sova ordentligt nu när de bara sover en gång om dagen. Nu ställer mormor upp och passar de små när jag lämnar och hämtar. På fredag ska farfarn på röntgen och förhoppningsvis kan han snart avancera från rullstol till kryckor:-).

Grabbarnas ettårspresenter är klara så när som på att jag skulle vilja ha tag i fina tallrikar och bestick till lekköket. Gärna i plast och inte 511 delar.  Tips någon?

Inga kommentarer: