torsdag 12 december 2013

Älskar

Ica Maxis nya hemkörningstjänst. Ingen kö, ingen trängsel,  tidsbesparande och faktiskt väldigt få onyttigheter som slinker med. Imorgon kommer ännu en leverans och hittills har vi varit jättenöjda.

De tre största ska sova borta imorgon så det blir L, jag och småkidsen. Jag har "plågat" dem en halvtimme extra i afton så får vi se om det ger någon effekt på framförallt Max "berguven" Mikaelsson. Jag tvivlar men det är värt ett försök iallafall;-).

Vi ska äta gomiddag, dela på en flaska vin,  slå in några julklappar och förhoppningsvis lyckas ta oss en bit in på sista säsongen av Breaking Bad.

De där två små killarna är som två duracellkaniner. Deras primära mål på morgonen är julgranen och sedan står de där och drar och sliter allt de kan. Jag har försökt låta dem pilla sig less men det funkar inte.  Så nu har Leif, min underbara finurliga andra halva, byggt den första flyttbara barrikaden av två moahaha. De lär fort fatta att de tar sig in från sidan men sen den andra delen kommit på plats så är det kört. Kan visa sedan men han måste absolut måla dem också i vitt och svart of course och de kan ju faktiskt komma till användning även när granen är borta.

Näe nu borde jag knyta mig ifall Max tycker att kl.5 är lämplig uppstigningstid som vanligt. Kram.

Inga kommentarer: