måndag 23 december 2013

Dan före

Dopparedagen. Jag har stått på i köket.  De enda förberedelser som fattas är att koka ägg och skala potatisen:-).  Har gett mig på att göra en laxmoussetårta. Med tillhörande romsås. Hoppas den blir god bara och att den håller ihop imorgon när jag stjälper upp den:-).

Morgonpaketen ligger under granen och tomtemors säck är laddad. Så jag ska med gott samvete luta mig mot min kudde och sova lite. Min erfarenhet säger mig att det kan bli en tidig morgon imorgon.  Många slänger upp bilder på sina granar och julklappshögar men ärligt talat.  Jag vågar inte.  Nu är det ju fler än vi som firar hos oss men det är groteskt, enormt, galna mängder med julklappar.  Det skär lite i mitt hjärta när jag tänker på att det finns de som inga får. Varför måste det vara så orättvist i världen och varför måste oskyldiga barn drabbas? Jag tar lite internet vila trots att vi precis fått tillbaka nätet som varit borta hos oss. Imorgon är fokus på familjen. Vi hörs om någon dag med en bild eller två. Kram till er alla.

Inga kommentarer: