söndag 5 januari 2014

2013

Var ett otroligt spännande och innehållsrikt år som inleddes med att Milo och Max föddes och ställde tillvaron lite på ända eftersom vi blev kvar på lasarettet lite längre än vanligt. Men med lite pusslande av de som bor närmast och en åka hem och hänga tvätt och handla lite vända av L löste sig det mesta trots allt.

Jag hade ju räknat med att inte ta mig någonstans i början och allt var så förberett det kunde vara men det blev inte alls så illa ha ha. I början var visserligen alltid en vaken när den andra sov men man fixar rätt mycket med en bebis på armen. Med en bebis på varje arm är det svårare;-). Men med idogt fixande och vaggande och lirkande fick vi till rätt synkade rutiner faktiskt och nu är de oftast som två små urverk. Ibland bajsar de t.om. samtidigt ha ha. Det har varit intensivt och roligt och jag tror nästan att det här året blir ännu bättre. När de börjar prata mer, när Max börjar gå och vi kan vara ute på eftermiddagarna det ser jag framemot. Ebba längtar efter att ha myskväll allihop. Jag längtar till våren, till Turkiet och efter sommaren:-).  I år fyller Ebba 11, Albin 14 och Wille blir 5 i Turkiet.  Härliga tider! I sommar ska jag äntligen hinna med min trädgård, hoppas jag och L och jag ska sitta på altanen och njuta ljumma sommarkvällar,  nu när de faktiskt sover ganska gott i sina sängar om nätterna trots viss morgonpigghet. Våra älskade småkillar!

Jag känner mig ibland som en fullfjädrad familjen annorlunda mamma. Förutfattade meningar nu men ni vet man planerar tvätten så den är klar lagom till lunchvilan, viker och lägger bort omgående, förbereder allt som går att förbereda dagen före, planerar i sinne, gör listor, har en planeringskalender som täcker en stor del av en vägg, handlar vinterkläder till nästa säsong på rean nu osv. Skippar man att tvätta en dag så har man dubbelt upp nästa, njuter av att ha det bortstädat när småbarnen sover och trots allt jobb så njuter man av att ha en anledning att göra allt det man gör.

Inga kommentarer: