torsdag 9 januari 2014

Vardagen...

har rullat igång igen. Lagom start med en halv skolvecka för de stora =) Vi som varit hemma har gjort en storkillerenovering av Willes rum. Jag har bilderna i mobilen lägger upp dem sedan. Maken har nu åkt på en ganska ordentlig förkylning igår låg han och skakade när febern åkte hiss i hans kropp. Tvillingarna och jag har haft lekbesök på förmiddagen, tyvärr bestämde de sig för att det var lämpligt att göra morgon 5.15 just idag så det var rätt pipigt mot slutet men så kan det vara. Milo brukar sova framåt 7 ibland 7.30 och Max vaknar sällan före 6 i alla fall så sömnmässigt är det mycket bättre än tidigare. Om några år till får vi väcka dem och så fort som första året har gått så dröjer det inte länge.

Fick en släng av köpastörrehushelstenherrgårdsnarast längtan iafton. Surfade runt på hemnet,hittade ytterst få objekt, de flesta sjukt mycket över budget och inte ett inom budgeten som vi inte skulle behöva renovera för sjukt mycket pengar. Lägger planerna på is tror jag ha ha. Vi har ju trots allt gjort de flesta dyra renoveringarna nu, badrum, tak, fönster såna saker. Vi fortsätter nog att utveckla och optimera förvaring och liknande i väntan på att småbusarna ska växa till sig så pass att en stor köksrenovering kan vara lämplig. Jag har stora planer för köket. Tänker mig en totalomflyttning för jag vill absolut ha utsikt ovanför diskhon och så vill jag nog bygga till ett stoooort isolerat uterum som även kan vara matplats vid större bjudningar där vår altan är nu och istället bygga ett trädäck i anslutning till uterummet, jag ser det framför mig och det är vackert. Men innan sådana projekt startas ska man dels ha lite större inkomst än min skrala mammapeng, inga småbarn som behöver ständig passning, möjlighet att jobba sent på kvällarna och ändå få sova ut och en viss buffert till hantverkarhjälp. Tills den dagen samlar jag inspiration i min inspirationsmapp..... 

Inga kommentarer: