onsdag 22 januari 2014

Allt eller inget...

jag önskar att jag kunde vara lite mer "lagom". Egentligen tycker jag inte om det ordet för vem bestämmer vad som är lagom egentligen? En själv möjligtvis. Men det finns inget annat som passar in på beskrivningen, i alla fall inte som jag kommer på. Vad jag menar är t.ex. Om dörrmattan i hallen är sandig så kan jag inte bara dammsuga den utan måste dammsuga hela övervåningen fast jag inte har tid. Ska jag baka så är det lika bra att baka typ 3-4 olika saker samma dag för man vet aldrig när andan faller på nästa gång. Rensar jag i trädgården så rensar jag helst alla rabatter samtidigt annars förtar den vildvuxna intrycket av den rensade. Plockar jag undan i ett rum vill jag gärna göra det i alla av samma anledning som blomrabatten. Köper jag nya vårjackor till ex. tvillingarna så måste jag köpa nya matchande mössor, vantar, skalbyxor samtidigt för att det ska ge ett snyggt intryck (som om någon annan bryr sig). Ni förstår grundprincipen. Kan det vara detta fenomen som gör att jag är sååå trött på kvällar/morgnar men för uppe i varv för att kunna sova i tid? Istället ligger jag och surfar med mobilen och letar snygga mössor och vantar till elva,tolv på nätterna. =)

Inga kommentarer: