torsdag 23 januari 2014

Livet är inte rättvist...

jag får ont i hjärtat och själen när jag läser om människor som kämpar mot dödliga sjukdomar, barn och partners som förbereder sig för att mamma/pappa snart inte finns i livet längre. Föräldrar som knappt kan mätta sina barn hyfsat på kvällen, familjer som nästan går under när det är skollov och deras barn behöver 2 lagade mål + frukost & egentligen så vill väl de flesta äta en macka eller liknande på kvällssidan =(. Underbara fantastiska vuxna som får missfall efter missfall, inte blir gravida överhuvudtaget eller förlorar fullgångna barn i magen eller under förlossningen. Medan det finns idioter som misshandlar, svälter och terroriserar sina egna barn. Det är för jävla vidrigt.

Här sitter jag med 5 friska barn, som blivit till utan direkt väntetid, som burits tiden ut och fötts utan komplikationer. Alla har kläder efter säsong, prylar till förbannelse, får extra god mat och även godis på helgerna, ibland går de på bio eller får något nytt och just nu beställer jag mat på nätet för flera tusen. Jag är så sjukt lyckligt lottad och tacksam och idag är en sådan dag då jag berörts extra av ett människoöde. En sådan dag då jag skäms över att jag tjatat på mina egna barn, även fast jag vet att det behövs och att de kommer att tacka mig när de själva blivit vuxna och föräldrar. Ta hand om er själva och varandra. Kram.

Inga kommentarer: