onsdag 5 februari 2014

Röjer och rensar....

och blir lättare i både kropp och själ. Så känns det i alla fall. Leif är en liten samlare och jag är en riktig rensare. Jag fyller påsar och rensar barnens garderober och köksskåpen osv och bär sedan ut skrotet i garaget. Sedan byggs det på tills L får ett frispel;P. Nu har vi gått igenom några skåp inne och L har börjat köra eftersom till återvinningen. När det är dags för vårens grovsopor ska jag gå igenom mina garderober stenhårt och rensa ALLT som inte använts på läääänge. Har även groteskt mycket handdukar och en del sängkläder som känns barnsliga för Wille. jag är ju så fjantig att jag tänker att när Milo & Max ska ha vanliga påslakan så vill jag ju absolut att de har likadana för jag är ju en matchningsnörd. Så skönt att bara kunna fylla sopsäckar och ställa ut dem på trottoaren =). Även om jag går ner mina sista envisa kilon så kommer jag aldrig mer att väga 58kg igen och bära upp vissa toppar som tar plats på hyllorna. Jag har varken ork, tid eller karaktär att lyckas med det. Dessutom börjar jag ju vara gammal ha ha.

Nu har L i alla fall också börjat inse att den där lådan eller påsen som vi inte saknat eller ens tittat i närmaste året inte innehåller något vi har behov av. Så även han har börjat rensa. Det är myyyycket kvar men skönt att vara på gång.

Vi har sålt ett av 2 babyskydd, gett bort div. babysaker såsom babysitter, lite kläder o.dyl och även sålt vår Teutoniavagn med div. tillbehör. Vinsten går till en till bilbarnstol av den andra bakåtvända modellen. En har vi kvar sedan Wille. Det är en djungel men vi funderar på 2 olika och ska ta ett beslut och beställa senast måndag.

Inga kommentarer: