tisdag 11 februari 2014

Hå hå ja ja!

Vilken tokig dag! Jag är helt slut. W hann vara på föris en timme innan de ringde och sa att han var geggig i ögonen. Min snälla pappa hämtade hem honom, hade jag tagit grabbarna i vagnen hade de nog somnat och resten av dagen blivit upp och ner. L ringde och sa att han skulle jobba dubbla skift idag så han kommer hem vid 22.30 ikväll.

Gick ner för att starta en tvätt så att den skulle bli klar lagom tills de små somnat efter lunch och plockar upp 4 muggar varav en med halvstelnad o'boy, en halväten macka och en gammal fil & flingor skål från dotterns rum. Samna rum som hon lovat städa de närmaste tre dagarna.  Gaaah! Sånt kan göra mig tokig, det är liksom bara grisigt, det må vara om hon har lite prylar framme som hon använder men sånt där.

Lite härligt stel och ond nacke på det så blir jag inget solsken. Nu hör jag hur hon städar faktiskt.  Sopsäckshotet tog nog;-). Nåväl man kan inte vara på topp jämt. Imorgon ska jag gosa ner mig med maken och se lite OS-hockey. Det blir bra. Han är ledig 2 dar efter morgondagens jobb. Jobbar 3 ledig 2 osv. Inte sååå dumt. Iallafall inte medan jag är hemma och föräldraledig, vi kan ju ha lördagsmys en söndag t.ex.

Nu sover snart alla 3 små och jag ska glo på TV och hoppas att det är något som passar mig. Jag är inte sur längre och nacken känns bättre:-). Vissa dagar är bara sådär skrotiga ni vet. Imorgon blir det en bättre dag.

Inga kommentarer: