lördag 9 augusti 2014

inskolningen

rullar på bra. Tre dagar har de varit där nu=). Max klampar in ganska självsäkert, medan Milo gärna vill hålla mig i handen ett tag innan han vågar släppa och gå iväg. Men vi har ju många dagar kvar så det löser sig nog alldeles säkert. Imorse när vi vaknade var det ösregn. Och en väldigt segdragen åska med lååång tid mellan knallarna och blixtarna. Trots att jag lagt en förmögenhet på regnkläder, stövlar och div.basplagg så var jag så jäkla shoppingsugen så vi smet iväg en snabbsväng. 

 Jag köpte mig en mörkblå Iittala lykta till samlingen, W fick en tröja & en t-shirt från Åhlens som jag sett i ett reklamblad. 20% rabatt och kassörskan fick klä av en skyltdocka så vi fick rätt storlek på den långärmade;). Ebba fick ett set från Stadium till gympan; långa tights, top och zipjacka. Från Adidas, superfint och till bra paketpris och Albin fick en skjorta, en t-shirt och ett par svarta slim jeans från Cubus.

Sedan åkte vi hem, fixade lunch och sedan ringde Leifs chef. det var/är visst kaos på hans jobb. Det hade regnat in, behövde bytas saker oc var överfullt här och där och jag fattar nada av det de gör. nåväl han åkte och jobbade, kom hem och åt middag och åkte på jobbet igen. Nu kommer han förhoppningsvis hem snart. Jag har ägnat mig åt att dricka lite vin, läsa bloggar och shoppa från Lindex ha ha . Jag är lite psyko men nu har de fått en rejäl uppdatering av garderoben allihop=).


Wille fick ovanstående. han älskar "coola" tryck och har faktiskt inte helt överfullt bland tröjorna, jag har nyligen gjort en rensning. Strumpor går också alltid åt.







Tvillingarna fick detta. Varsitt par gula leggings att matcha med gula monstertröjan alt. den randiga med gult uppvik. Den grå och den svarta tröjan och varsitt par stjärnbyxor att matcha de med. Sockarna får de dela på.

Inga kommentarer: