torsdag 1 januari 2015

Omstrukturering

Tvillingarna har ju haft sina kläder i en malmbyrå.  De har en mamma som är lite för duktig på att shoppa barnkläder  och sedan blir ju storlekarna sakta men säkert större och så har det varit jul osv. Jag har irriterat mig ett tag på att det var trångt och svårt att hitta det man letade...nu gjorde vi slagit i saken. Alla våra kläder packades ner och bars ner i källaren.

Sen torkade jag ur vår garderob, en gammal inbyggd, ngn gång ska vi slå bort den och sätta dit en ny fräsch och vek och hängde in tvillingarna kläder. Konstaterar generat att de har strax över 30 tröjor. Iofs delat på 2 men ändå. Jag tvättar ju liksom jämt...

Hallbyrån blev nu plats för mössor och vantar och såna smågrejer.   Lite mer uppdelat och lättöverskådligt och de stora svarta lådorna förvarar nu bara fleecekläder.  Nice!

Nu väntar vi bara på garderoben så jag kan få sortera in mina och Leifs kläder. Jag har även en av Willes 3 garderober där jag hänger mina klänningar.

Förhoppningsvis kommer garderoben imorgon annars på måndag. Då hinner jag få ordning på allt innan jag börjar jobba igen på onsdag. Vi beställde också 3 överskåp som ska stå uppe på garderoben för ännu mer förvaring. Jippi! Jag tycker sånt här är så kul. Sortera, rensa och optimera ytor/förvaring/rum. Nu ska jag  rota fram ngt att ha på mig imorgon på jobbet. Pyjamas funkar väl knappast där. Hi hi. 

Inga kommentarer: