torsdag 1 januari 2015

Imorgon

Ska jag jobba "min" julöppet dag. I år har vi för första gången stängt alla förskolor utom en över jullovet och imorgon ska jag jobba där. Mitt över dagen. Känns lite knäppt och jobbigt att stiga upp men det går nog bra😃. Jag ska passa på att ta med mig nya extrakläder och byta ut i tvillingarnas lådor innan jag går hem. De går nämligen på småbarns på den förskolan.

L och Ebba ska till stan på förmiddagen för en klippning så farfar m.fru får sköta de andra tre. Jag har tjatat länge på Ebba om att få klippa hennes toppar. Hon har väldigt långt men också ganska slitet hår. Och så händer det som inte får hända. Hennes hår går inte att reda ut nu. Hon har haft en högt uppsatt slarvig knut. Väl sprayad. Och det har tovat ihop sig något vansinnigt. Misstänker att hon måste klippa sig rejält a la page med uppklippt nacke. Det kommer att bli ett trauma för henne men hon kommer att bli jättefin. Det är jag säker på. Och om hon sedan låter det växa sig långt igen blir det ju bättre kvalitet på håret. Så det är inte bara av ondo men jag kommer att ha svårt att fokusera på jobbet tills jag fått se bilder....

För övrigt är det nu plusgrader igen. Och snön smälter. Vägarna är hala och altanen snart framme.

Inga kommentarer: