söndag 4 januari 2015

Vissa saker

Kräver sin tid. Det blir lättare trots att det av någon anledning är så svårt att motivera sig. Att hitta på ursäkter däremot. Det är lätt. Det är ju jul. Snart nyår.  Snart kalas. Leif jobbar. Leif har jour. Kallt. Halt. Osv. Osv.

Vinsten när man övervinner alla ursäkter är så mkt större. Mer energi. Bättre sömn. Gladare. Starkare. Jag har vunnit förut. Jag måste vinna igen.  Ryggen har börjat göra ont. Det är som en varningsklocka som visar att jag är alltför stillasittande. Så nu är det dags att tänka mer på sig själv. Bonusen är ju dessutom att det blir trivsammare att välja i garderoben. Jag vill inte kalla det att mitt nyårslöfte är att börja träna. Snarare att mitt nyårslöfte är att komma ihåg mig själv lite mer. Våga vara lite ego. Kram på er.

Inga kommentarer: