lördag 14 mars 2015

Våren är här..

Idag var det +7° och sol. Jag hängde ut årets första tvättladdning på tork och det hann faktiskt torka. Nu doftat den underbart och när de små somnat ska jag lägga in alla sängkläder i de nyrensade och städade överskåpen där de har sina platser.

Jag köpte lite nya påslakan häromdagen och nu har jag koll på vad jag behöver komplettera med. Jag tänker att Milo & Max snart ska få fullstora täcken i sina sängar. Och Albin ska få ett dubbeltäcke och några bäddset och dra-på-lakan när han tar över vår bäddsoffa och får en dryg 140cm säng. 

Vår gamla säng var slut så vi köpte bäddsoffan med tanken att vi kunde bädda ihop den vid gäster osv. Och sitta i den och se TV. Men varje gång vi bäddat ihop den så har grabbarna vart som galna. Klättrat, hoppat och röjt. Och ramlat i golvet förstås. Så vitsen med en bäddsoffa försvann. Istället tänker vi köpa en sådan här säng. Med förvaring. Helt perfekt för oss ju. Och nya fräscha madrasser osv.

Inga kommentarer: