onsdag 24 juni 2015

Så tråkigt

det är när vädret visar sig från sin sämsta sida. Regn, blåst och ingen vidare värme heller. Allt blir så långtråkigt och jag blir rastlös ända in i själen. När det liks är kallt kan jag lika gärna längta till julafton. julen är min absoluta favorithögtid. Mys med tända ljus, dammet syns inte, god mat, familjen, vacker belysning, snö som gömmer allt under sitt vita täcke, glada barn och massor med paket ha ha. 

Jag har faktiskt påbörjat julklapsshoppingen nu. kan tipsa om att lekmer har mkt fina varor nedsatta och med rabattkoden 20extra får man dessutom 20% till på priset. Det gäller även på LEGO. Eftersom jag vill att mina barn ska få lika mycket som andra barn (de har ju inte valt att få många syskon) och det av förklarliga skäl kostar (om man vill köpa ordentligare grejer) så brukar jag börja tidigt under hösten, typ i augusti. Nu är jag extra tidig men det brukar löna sig. Jag skriver upp allt och gömmer den lappen på ett säkert ställe. Sedan har vi ju en säng med förvaring under, där samlar jag allt. Det är ju även ett 3årskalas tätt inpå julafton så jag brukar köpa på mig till det med..Det här är iallafall de första julklapparna jag har köpt. Lego till Wille


Fordon till grabbarna bus. 2 av varje förstås, jag vill ju inte att julen ska bestå av syskonbråk =) En sådan traktor med släp (fast blå, den var dock dyrare just nu och jag är säker på att färgen inte spelar roll) blev Max helt förälskad i på lasarettet. Den fick åka med in till operationssalen och sedan fick han låna en likadan på barnavdelningen.



Ni får tycka att jag är knäpp om ni vill men sådan här är jag. Planerande, pysslande och nätshoppande. Årets klappar blir i temat natur, vitt och guld =)så lite presentpapper måste ju införskaffas å. Ska nog spana in panduro tror jag. Kram.

Inga kommentarer: