lördag 22 juni 2019

Semester...

Nu har jag inaktiverat min fb. Får se om jag får abstinens. Blir bara ledsen, trött och irriterad. Av andras gullegull, perfekta familjer, middagar, fester osv. Fast jag vet att det bara är yta så tar jag åt mig.  Ska lägga den lilla energi jag har på viktigare grejer nu. Barnen, hemmet och att hitta ngn lösning på hur jag ska tillbringa hösten.

Vad jag ska göra. Jag vill göra ngt annat. Eller ingenting mer än det som behövs. Jag har drygt 60 dagar på mig att komma fram till ngt.  Sen har jag inte kunnat promenera på typ 1 månad. Det är frustrerande. Ingen ventilering öht. Och idag har det varit dåligt väder hela dagen. Barnen har gått varann på nerverna.  Och mina. Så det blir nog bra att komma bort ifrån onödig distraktion. Jag har laddat ner en app som visar min dataanvändning på mobilen. Fy fasen vilket uppvaknande 😂. Nä nu tompratar jag bara, ska gosa med mina barn och när de somnat ska jag sätta mig vid datorn och smida planer.

2 kommentarer:

jacessan sa...

Jag tror att det kan vara klokt ibland. Att ta en paus och leva bara i sitt eget. Inte sitta och bli matad med allt som alla andra gör och har. För det är lätt när man är lite skör att inbilla sig att alla andras liv är så mysiga och perfekta. Man glömmer hyckleriet som ligger bakom sociala medier. Hur man bara delar med sig av det perfekta. Annars får man inga likes. Följer man inredningskonton så inbillar man sig att andra alltid har det städat och perfekt. Man glömmer att alla arrangerar bilder innan man lägger ut. Ingen delar med sig av den fula verkligheten. Tar folk bilder på sin frukost så låter dom ju inte smörklickar och oboypulver vara med på bilden precis. Det torkas bort för den perfekta bilden i det perfekta ljuset.

Det tar en massa energi. Man försöker liksom mäta sig med en värld som inte ens finns.

Jag hoppas att du får lite ro. Även om det bara blir en kort paus kan det göra skillnad. Dock kan det kännas sjukt ensamt konstigt nog. För att för mig kan Facebook typ vara mitt fönster till omvärlden. Jag har inte så stort socialt nätverk. Men på fejjan kan man i alla fall få lite socialt samspel med såna som man inte skulle träffa och prata med URL. Typ som du och jag. Om du fattar hur jag menar?! 🙄 😂
💕

Johanna sa...

Jacessan: du vet att jag tycker att du är väldigt klok va? ❤ Men vi borde träffas, fast vi blir fort socialt trötta��