lördag 9 april 2011

Vilken härlig dag...

tra la la la, tra la la la la lalaa....Något blåsigt men strålande sol hela dagen. Vi var ute på morgonen fram till lunch och efter Willes vila fram till middagen. Det är stor skillnad på uppfarten mot för på morgonen, ganska coolt faktiskt, hur fort det ändå smälter. Jag börjar vara lite pensée sugen men det kanske får vänta ett litet tag till. Jag hade tänkt haffa lite påskris idag och klä med svarta och gula fjädrar och ställa ut det på bron, men när Leif for på jobb la jag ner planerna och bara njöt av att vara med Wille istället. Jag misstänker att det kan vara lite knepigt före för honom i skogen så jag går nog själv imorgon istället.

Ebba har lekt hos en kompis nästan hela dagen och haft turen att bli bjuden på både mellis och middag där. De leker toppenbra tjejerna, det blir inte så ofta men ibland kanske det är bra? Ett tag lekte hon nästan varje dag med en tjej som hon typ. växt upp med på förskolan och det var en del konflikter, nu är det inte lika ofta och det är aldrig några problem. Sedan är de ju i och för sig stora nu också. Detta leder mig in på en sak som stört mig lite, ni får gärna komma med åsikter om ni vill.

Ebba har en tjejkompis som hon leker med någon gång ibland. En gång följde hon flickan hem, leker där och ringer sedan hem till Leif och frågar om det går bra att de kommer till oss. Till saken hör att det inte är så länge kvar till den tid Leif sagt att Ebba ska komma hem sedan skulle de nämligen hämta mig på jobbet. Detta förklarar han också varvid Ebba säger, Jamen,vi är hungriga.

Alltså om Ebba tar med en kompis efter skolan eller mitt på dagen en helg och de är hos oss nog bjuder jag på mellis. En macka bör ju de flesta kunna ordna eller en frukt. Jag blev bara så häpen eller så överreagerar jag, jag vet inte. Eller vill flickan i fråga inte säga till den förälder som var hemma att de var hungriga? Eller kanske inte alla brukar ge barnen mellanmål?

Nåja, nu har jag avreagerat mig lite. nu ska jag titta på lite fröer , letar lite växter, och sedan blir det date med TV-n.

Inga kommentarer: