måndag 20 juni 2011

Nu är det så nära...

till semestern. Det ska bli så skönt med lediga dagar. Ingen väckare som måste ställas, inget stress för att hinna sådant som när man är ledig faktiskt kan göra på kvällarna utan att somna stående =). Jag brukar kunna släppa lite på kraven efter några dagar när jag kommit ner i varv litegrann. Det gör liksom inget om jag tar in tvätten kl. 22 och viker och bär bort den till 22.30. Jag behöver inte skynda mig i säng för att orka stiga upp. Är det lite stökigt i barnens rum så kan vi städa dagen efter om vi inte hinner på kvällen, sådant är jag annars petig med för jag vill inte släpa efter - det blir så mycket då med jobb och skola och allt annat.

Semestern ska jag använda till:

*att vara med barnen.
*läsa minst två-tre bra böcker.
*mysa med den eftersatte maken.
*unna mig ego-tid i form av träning, bara för min egen skull.
*umgås med nära och kära.
*sola om vädret tillåter.
*äta god mat.
*göra utflykter.

Inga kommentarer: