måndag 19 september 2011

Shit, vad kallt det var imorse. Jag trodde jag såg fel när jag tittade ut på den fläckvis frostiga gräsmattan, men det var ju faktiskt -0,5 grader så jag såg inte i syne. Det är lite halvjobbigt med det här mittimellan vädret faktiskt. Jag föredrar att det är antingen varmt (helst av allt) eller kallt, så slipper man våndas över det här med barnens kläder. Jag borde ju kunna det här med tanke på den bransch jag jobbar i men när det växlar mycket från tidig morgon tills de går ut är det jobbigt. Jag vill ju inte att de ska frysa på vägen dit eller svettas ihjäl när solen kommit fram så det blir en del kläder som ska dras mellan ifall man vill vara ute hemma efter middagen då det kan bli kyligare igen. Jag vill absolut inte att något ska bli glömt hemma på morgonen heller för de får ju inte sakna något så de inte kan vara ute... Jag är i alla fall nöjd över att min varmlivade son fick på sig hela pyjamasen igår och inte bara t-shirt till pyjamasbyxorna. Han var sådär skönt sov-varm när han kom smygande in till oss vid halv fem snåret. När han väl lagt sig tillrätta gosar han in sig nära mig och somnar som en stock igen.

L är fortfarande krasslig men "självklart" jobbar han och sliter ändå, hoppas det betalar sig bara. Jag skulle minsann ligga hemma under täcket och vila upp mig =). Nu har de dessutom hört av sig från sommarjobbet och vill anlita honom då och då. Tänk så det kan vända från att gå hemma varje dag, söka alla jobb som är möjliga och inte ens få ett sommarvikariat till att ha mer jobb än man klarar av. Visst är det härligt!!

Idag har vi avrundat barnens fotbollssäsonger och ser faktiskt fram emot en höst utan andra tider att passa än diverse jobb och skoltider. Nu ska jag slå in en läsebok i snyggt grönt Hello Kitty papper med vita prickar på, läsa i Jotex julkatalog och sedan ska jag glo på Tv innan det är dags att ladda om för en ny dag. Imorgon tänker jag ge mig ut igen, fast det får bli efter L´s brandkårsövning antar jag. Tur jag syns i mörkret nu då!!

Inga kommentarer: