söndag 30 september 2012

Helgen..

oj vad mycket man har att läsa igen på div. bloggar och forum när man inte haft igång datorn på ett tag =). I lördags drog vi ju iväg jag och maken. Vi inledde på Polarn o pyret i Luleå. Där shoppade vi ett par vinetrvantar till W

och en skaljacka till nästa vår & höst..

egentligen hade jag velat ha en svart med röda dragkedjor men de var slut i den storlek vi ville ha. Jackan och vantarna med kampanjpris och bonuscheck kostade en dryg hundring mindre än jackans ord. pris. Bra deal. Köpte faktiskt inget mer där. Spanade in lite plagg som jag vill ha men lägger en weborder senare istället. det funkar ju inte att handla sig luspank i första affären.

Sedan drog vi till Haparanda och Rajjala köpcentrat. Jag hade gruvat mig lite men det var ju busenkelt att hitta både köpcentrat, affären och skorna. Eurons dagsvärde var 8.50 så ett par skor i barnstorlek kostade alltså 306kr nästan exakt halva priset alltså. Vi köpte till Ebba & Wille (Albin kan ha sina Ecco från ifjol) och så slog jag på stort och köpte ett par till mig själv. Jag tänker mig att de passar perfekt både när jag blir ännu rundare (fast jag ser iofs inte fötterna nu heller) och sedan när jag vill skynda mig ut för att bebisarna inte ska svettas ihjäl t.ex. =). Jag hade tre beställningar också så ett tag såg det ut så här i köket =).

 
Gjorde en del fynd på IKEA. Både det vanliga typ- servetter, batterier osv. Men även en ny vaxduk, en fin lykta som du kan vända och sätta ett kronljus i, dekorsand, en MÅNE lampa som vi har satt på väggen ovanför spjälsängarna (tänkt som ledljus för mig och L så vi hittar igen barnen på natten) och 4 vita blockljus med siffrorna 1-4 på inför advent.
 
 
Wille har också fått sig en arbetshörna/bord i sitt rum istället för den lilla IKEA-gruppen. En vit skiva (ben hade vi redan), 2 stolar, lite målargrejor och så får det duga. Jag ska försöka hitta ngt roligt skrivunderlägg, mer papper och pennor och en papperskorg och lite sådant på stan. Åhlens brukar ju ha kul saker. Så här ser det i alla fall ut just nu.
 
 
 







Inga kommentarer: