fredag 12 oktober 2012

Det här blir skitbra..

fjärilsfondväggen målas över med en mörkblå färg. Inte fullt så mörk som på bilden men mörkblå. Sedan åker dessa wallies upp. De är stooora så hela väggen kommer att bli som en fondbild, raketen är 134*40 cm tror jag. L har lovat mig att väggen ska vara målad och klar innan nästa lördag, då ska han nämligen på 40årsfest och jag ska vara alldeles ensam hemma (ja tills han kommer hem då) då kan jag sätta upp dessa i lugn och ro och stöka iordning och rensa ut i Willes rum. Eller rensningen får L hjälpa till med, jag orkar inte allt på en gång även om jag vill. Jag har kvar mitt onda i bäckenet, dessutom har mina fötter börjat svälla lätt som en plätt  =( så helst har jag inga sockar på mig här hemma alt. ankelsockar. Jag önskar mig ett par lurviga, varma färskinnstofflor av tomten. Nåväl, ni får väl ngn bild då och då...

Förutom att sätta upp wallies så ska nästa lördag ägnas åt bad, ansiktsmask, hårinpackning, godis och en riktigt tjejig film och söndagen ska ägnas åt sovmorgon. Skööönt! Anledningen till att barnen sover borta är dels att jag inte orkar rodda runt allt själv (L och gänget börjar tydligen med paintball redan mitt på dagen) och dels utifall att det skulle hända ngt. så ska det räcka med att jag ringer och förvarnar L, packar och fixar en taxi. Jag vill inte behöva ringa efter barnvakt också mitt i allt.

För Leifs del blir det ju sista partajet på länge och för bådas del förmodligen sista barnfria sovmorgonen på länge. OM inget oförutsett händer, men det hoppas jag inte, mitt kommande delmål är v. 36...

Inga kommentarer: