måndag 29 oktober 2012

Update...

det har varit mycket och det fortsätter att vara intensivt ungefär 2 veckor till innan den stilla vardagslunken tar över igen. L har listat klart i badrummet =). Föräldramötet på W´s förskola är bortgjort, det har varit planeringsdag och stängt idag - men Ebba & Albin har varit riktiga pärlor och hjälpt mig massor under dagen. Pelletsbrännaren har strulat och termostaten till golvvärmen i badrummet i källaren har pajat (lagas dock imorgon, skönt för det är freezing därinne).

På torsdag ska vi på begravning, både A & E ville följa och det känns som att de är stora nog att välja det själva även om jag tror att E som är lika känslig som sin mor kommer att tycka att själva ceremonin är jobbig. Det är Leifs mormor som har dött, 90 år gammal och med ett tufft slut, så de flesta tycker nog att det känns skönt att hon slipper lida mer.

Veckan efter är det TUL som iofs bara är roligt och så har jag genom en vänlig själ =) fått möjligheten att fotografera min gravida mage hos en fotograf. Det blir lite annat än de halvtaffliga bilderna man får till med mobilen framför hallspegeln och framför allt ett fantastiskt minne av graviditeten. Det ska bli jättespännande. Jag har tänkt tanken men varit lite för snål för att gå till en fotograf och fota "bara mig" och "bara min mage" liksom, men vissa erbjudanden går inte att motstå. Vi får väl se om jag bjuder på några av bilderna här på bloggen sedan.

Jag skulle behöva hinna förbi jobbet också, kopiera och skicka in lite papper och hälsa på alla goa ungar och orkar ju bara en sak i taget så vi får väl se hur det går. Imorgon ska jag iallafall bara lata mig.

Inga kommentarer: